Trend In Fashion

 

Trendwatchers hebben het leukste beroep ter wereld. Ze zuigen alle nieuwste trends in zich op van Rihanna tot Milaan alles wordt meegewogen in het bepalen van het straatbeeld het  komende seizoen.

 

OVER ONS

Wij zijn Marlu en Nora en kennen elkaar al vanaf de kleuterschool. Sinds we ons kunnen herinneren zijn we bezig met fashion. Als kleine meisjes deden we al ons best ons te onderscheiden van de andere kindjes. Wij zijn er ook van overtuigd dat je geboren wordt voor het beroep trendwatcher. Het is iets wat in je DNA moet zitten om het goed te kunnen uitoefenen. Gevoel voor mode is aangeboren en kan je niet leren. En gelukkig hebben wij elkaar gevonden op een zeer vroege leeftijd. Zo zijn onze levens met elkaar vervlecht en weten wij met 1 blik al genoeg over de mening van de ander. Dit is de basis van onze samenwerking. Het komt niet vaak voor dat we van mening verschillen, maar het is ook weleens goed om open te staan voor een andere kijk op mode. Zo ontwikkelen we onze smaak en worden onze inzichten alleen maar vergroot.

 

QUAPI KINDERKLEDING

Wij hebben overigens ook een extreem grote passie voor kinderkleding. We hebben een aantal jaar gelden vanuit deze passie een nieuw merk geïntroduceerd. Alhoewel, meer geadopteerd als zijnde door ons meest gewaardeerd en dus ook automatisch favoriete merk: Quapi. Als je puur kijkt naar waar Quapi kinderkleding precies voor staat, dan is dat best moeilijk te omschrijven. Ik kan het ‘t beste samenvatten als trendy kinderkleding, wat ontzettend goed zit en ook nog eens betaalbaar is. Eigenlijk sla je met die 3 basis element de plank volledig raak! Wij waren verkocht en dat hebben we toen ook uitvoerig met de wereld gedeeld!

 

MILAAN

Milaan is de modehoofdstad van de wereld. Ieder seizoen staat we samen weer versteld van het innoverend vermogen van de designers. Het is een zegen onderdeel te mogen uitmaken van de happy few die op de eerste rij zitten. Het wereldje lijkt koud en kil, maar daar vergissen mensen zich in. Nergens komt zoveel gevoel bij kijken als bij mode. Vaak zijn de designers gevoelige mensen die zich kunnen uiten in een kunstvorm als kleding. In milaan is dat heel goed zichtbaar. Zeker als de collectie wordt gewaardeerd door de aanwezigen dan zie je de opluchting in de ogen van de designers en vaak wordt deze emotie gevolgd door tranen in de ogen. Je ziet in Milaan de meest bizarre ondraagbare items voorbij komen, vaak moeten we er ook wel eens om lachen. Maar in de basis zit er altijd wel iets in wat we het komende seizoen weer terugzien. Knap toch hoe dat uitwerkt? Naast het bezoeken van alle shows proberen we vaak ook zelf nog even te gaan shoppen, als we de tijd hebben.

 

WAT IS INTERESSANT

Het is een kwestie van smaak en best lastig om een keus in al dat moois te maken. Wat wordt wel een hit en wat wordt een flop? Het is aan ons om te bepalen wat het gaat maken. Over sommige items zijn we heel zeker en andere weer niet. Vaak moeten we afgaan op ons eigen gevoel hierin. En vaak zitten we dan goed, maar wij worden natuurlijk ook beïnvloed door alle verkooppraatjes van anderen. Het is best een kunst om dan te blijven bij je eigen mening en gevoel. Over het algemeen kunnen we zeggen dat we succesvol zijn in het selecteren van trends. We hebben weleens een fout gemaakt door de crocs bijvoorbeeld niet mee te nemen in het toekomstige modebeeld. Nou we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Dus of we het nou mooi vinden of niet, we moeten in onze gedachte altijd de doorsnee consument in ons achterhoofd houden. En dat is ook gelijk de moeilijkheidsgraad van ons vak. Als je alleen maar selecteert wat jezelf mooi vind dan ben je geen trendwatcher, maar een random shopper.

admin